Veelgestelde vragen

 

Ruilen & retourneren
Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Is je bestelling toch niet helemaal naar verwachting? Dan kun je de artikelen uiteraard retour sturen. Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Let op: retourneren is voor eigen rekening. Volg de stappen van het retourproces zoals deze hieronder beschreven staan. 

  1. Vul hier online je terugstuur verzoek in. Je kunt inloggen met je bestelnummer, achternaam en e-mailadres. Ook als je geen account bij ons aangemaakt hebt.
  2. Pak de artikelen die je wilt retourneren in, samen met de pakbon, in de bij voorkeur originele verzenddoos. De pakbon is nodig om je gegevens terug te vinden. Heb je de originele verzenddoos al weggegooid? Geen probleem, als je de artikelen goed verpakt in een andere doos.* 
  3. Verstuur het pakket naar het onderstaande adres, via een verzenddienst naar keuze. 
It’s all about Christmas
t.a.v. Afdeling Retouren
Den Sliem 87
7141 JG Groenlo 
 
4. Zodra de retourzending door ons is ontvangen en gecontroleerd, wordt het retourbedrag binnen ca. 3 dagen, maar uiterlijk 14 dagen, teruggestort op de bankrekening of creditcard waarmee je de aankoop hebt gedaan. 

* Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen of nalatig is verpakt in een retourzending, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Mag ik mijn artikel(en) retourneren?

Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). De bedenktijd gaat in op het moment van ontvangst van het artikel. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in de winkel doet.

Als je bestelling meerdere artikelen bevat, dan begint deze termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen.

Je kunt een artikel alleen retourneren of ruilen als:

  • Het artikel compleet is.
  • Het artikel, voor zover redelijkerwijs mogelijk, verpakt is in de originele staat met aangehecht prijskaartje en/of originele verpakking.
  • Het artikel mag geen duidelijke sporen van gebruik vertonen.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Mag ik mijn artikel(en) ruilen?
Natuurlijk, je kunt aankopen gemakkelijk ruilen door de te vervangen artikelen te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen op de webshop. Op deze manier ben je verzekerd dat het artikel nog voorradig is. Helaas kunnen wij bestellingen niet met elkaar verrekenen. Artikelen uit de uitverkoop kunnen niet geruild worden.
Hoe ruil ik mijn artikel(en)?

Je kunt artikelen gemakkelijk ruilen door de te vervangen artikelen te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen op de webshop. Op deze manier ben je verzekerd dat het artikel nog voorradig is. Helaas kunnen wij bestellingen niet met elkaar verrekenen. 

Een artikel uit mijn bestelling is beschadigd/defect geleverd. Wat nu?

Voordat onze artikelen verzonden worden, controleren wij deze eerst op eventuele beschadigingen. Heb je toch een artikel ontvangen die beschadigd of defect is? We lossen dit graag voor je op! We willen je vragen om het volgende te doen:

  1. Maak een duidelijke beschrijving van de beschadiging of het defect.
  2. Maak een aantal duidelijke foto’s van het artikel, waarop de beschadiging of het defect goed zichtbaar is. 
  3. Stuur de beschrijving en de foto’s naar customerservice@itsallaboutchristmas.com
  4. Zodra wij de e-mail met foto’s hebben ontvangen wordt deze door onze klantenservice zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Je ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van je verzoek. Wil je een vervangend artikel bestellen? Meer informatie hierover vind je onder artikel ruilen.
Toon alles
Bestellingen
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling te wijzigen of te annuleren nadat deze geplaatst is. Wil je nog artikel(en) toevoegen aan je bestelling, dan kun je dit doen door zelf een nieuwe bestelling te plaatsen. De eventueel verkeerde bestelling kan na ontvangst weer geretourneerd worden. Kijk op de pagina Ruilen & retourneren voor meer informatie.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling te annuleren of te wijzigen nadat deze geplaatst is. Zodra je bestelling bezorgd is kan het pakket weer eenvoudig aan ons geretourneerd worden. Kijk op de pagina Ruilen & retourneren voor meer informatie.
Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?
Het is niet mogelijk om telefonisch een bestelling te plaatsen. Indien je problemen ondervindt om het bestelproces af te ronden, dan kan onze klantenservice je uiteraard wel telefonisch assisteren bij het plaatsen van de bestelling.
Waarom heb ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?

Waarschijnlijk zijn we nog bezig met het verwerken van je bestelling. Dit kan maximaal 60 minuten duren na het plaatsen van je bestelling. Mocht je dan nog geen bevestiging hebben ontvangen en staat de bestelling ook niet in het spamfilter van je e-mail, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb een foutief adres ingevuld. Wat nu?
Neem direct contact op met onze klantenservice. Als je bestelling nog niet door ons is verwerkt, veranderen wij het adres. Als de bestelling al is verwerkt of verzonden nemen wij contact op met DPD met de vraag of ze het pakket naar ons terug kunnen sturen. Helaas is dit niet altijd mogelijk. In dat geval zal onze klantenservice samen met jou naar een passende oplossing zoeken.
Toon alles
Levertijd & bezorging
Wat zijn de levertijden?

Zodra je bestelling bij ons binnen komt, wordt er met man en macht aan gewerkt om deze zo snel mogelijk klaar te maken voor verzending. Door toenemende drukte en coronamaatregelen in ons magazijn, duurt het momenteel enkele dagen om je bestelling gereed te maken voor verzending. 

Wanneer je bestelling is meegegeven aan DPD, ontvang je een track en trace en wordt je bestelling doorgaans binnen 1-2 werkdagen geleverd. In de tabel hieronder vind je een overzicht van de levertijden per land (de levertijd begint dus vanaf het moment dat je bestelling is overgedragen aan DPD).

Heb je iets groots of zwaars besteld zoals een kerstboom? Dan zal deze afzonderlijk worden afgeleverd. Tijdens piekperiodes, actieperiodes en de Sale kan de levering iets langer duren.

In verband met het Coronavirus nemen we alle benodigde maatregelen om de veiligheid van onze klanten en medewerkers zeker te stellen. Mede ook door de grote toename van de online aankopen, kan het daarom voorkomen dat het langer duurt dan je van ons gewend bent om je pakket te verwerken. 

 

Land

Levertijd DPD
Nederland 1-2 werkdagen
België 1-2 werkdagen
Duitsland 2-3 werkdagen
Oostenrijk 2-3 werkdagen
UK 2-3 werkdagen
Tsjechië 2-3 werkdagen
Luxemburg 2-3 werkdagen 
Frankrijk 3-4 werkdagen
Polen 2-3 werkdagen
Ierland 3-4 werkdagen
Italië 3-4 werkdagen
Zweden 3-4 werkdagen
Denemarken 2-3 werkdagen
Finland 4-5 werkdagen
Spanje 4-5 werkdagen
Portugal 4-5 werkdagen
Kan er een update worden gegeven van mijn bestelling?

Wij kunnen helaas geen updates geven van bestellingen. Zodra bestellingen bij ons binnenkomen, worden deze zo snel mogelijk verwerkt. Je order staat gedurende de tijd dat er aan wordt gewerkt in ons magazijn als processing in je account. Voor vragen over actuele levertijden, verwijzen we je door naar onze veelgestelde vraag Wat zijn de levertijden? Je zult een Track & Trace ontvangen, zodra je bestelling aan DPD is meegegeven.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Wij kunnen niet precies zien wanneer wij verwachten je bestelling te kunnen verzenden, want dit ligt aan allerlei factoren: hoe snel wij je order kunnen inpakken en klaar kunnen maken voor verzending, hoe laat de pakketten worden opgehaald door de bezorgdienst en nog veel meer. Wij kunnen dus niet beloven, je order voor of op een bepaalde datum te kunnen verzenden. Voor vragen over actuele levertijden, verwijzen wij je graag door naar onze veelgestelde vraag: ''Wat zijn de levertijden?''. Je zult een Track & Trace ontvangen, zodra je bestelling aan DPD is meegegeven.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Je ontvangt een e-mail met een Track & Trace code warmee je de zending kunt volgen, zodra je bestelling is meegegeven aan DPD. Heb je nog geen Track & Trace ontvangen? Dan hebben wij je pakket nog niet meegegeven aan DPD.

Houd er rekening mee dat het even kan duren (12 tot 36 uur) voordat je je pakket kan traceren met de Track & Trace die je hebt ontvangen van DPD.

Wat zijn de verzendkosten?

In de tabel hieronder vind je per land de verzendkosten & drempelbedragen voor gratis levering.

Land

Verzendkosten Gratis verzending
Nederland € 5,95 vanaf € 49,-
België € 6,95 vanaf € 59,-
Duitsland € 5,95 vanaf € 49,-
Oostenrijk € 7,95 vanaf € 79,-
UK £ 7,99 vanaf £ 79,-
Tsjechië € 29,95 n.v.t.
Luxemburg € 9,95 n.v.t.
Frankrijk € 14,95 n.v.t.
Polen € 29,95 n.v.t.
Ierland € 24,95 n.v.t.
Italië € 24,95 n.v.t.
Zweden € 24,95 n.v.t.
Denemarken € 14,95 n.v.t.
Finland € 24,95 n.v.t.
Spanje € 24,95 n.v.t.
Portugal € 34,95 n.v.t.
Toon alles
Betaling
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Er zijn verschillende mogelijkheden om je bestelling te betalen bij It’s all about Christmas:

  • Credit card (Mastercard, Visa)
  • iDEAL
  • Paypal
  • BanContact Mister Cash

 

Creditcard

Wij accepteren creditcards van Mastercard- of Visa. Als de creditcardtransactie niet geaccepteerd wordt, dan wordt je bestelling geannuleerd. Neem in dat geval contact op met je bank of creditcardmaatschappij.

 

iDeal

Vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank.

 

PayPal

Simpel en eenvoudig betalen met PayPal. Na het bestellen wordt je direct doorverwezen naar de site van PayPal.

 

BanContact Mister Cash

Kom je uit België? Dan heb je de mogelijkheid te betalen via Mistercash, deze betaalmethode lijkt sterk op iDeal. Om te kunnen betalen via Mistercash heb je je Mistercash kaartnummer en vervaldatum nodig. Hierna kom je op de inlogpagina van de voor u betreffende bank uit waar je kunt inloggen en de betaling verder kunt afronden. Bestellingen worden pas in behandeling genomen zodra wij de betaling hebben ontvangen.

Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze inwisselen?

Als je bestelling compleet is, ga je naar de winkelwagen. Op deze pagina kan de kortingscode worden ingevuld. Het invoerveld hiervoor vind je linksonder op de pagina. De korting wordt dan direct verrekend met je bestelling in de totaalprijs. Let wel: je kunt maar één kortingscode tegelijk invullen.

Mijn kortingscode werkt niet (meer), hoe kan dat?

Als de kortingscode niet werkt, dan kan dat meerdere oorzaken hebben:

  • Controleer of de kortingscode juist is ingevoerd.
  • Controleer of de kortingscode niet is verlopen.
  • Controleer de voorwaarden van de kortingscode. Sommige kortingscode zijn alleen geldig op een specifieke artikelgroep en/of vanaf een minimale bestelwaarde.


Neem contact op met onze klantenservice als de kortingscode, na controle van bovenstaande punten, niet blijkt te werken. 

Ik ben vergeten de kortingscode in te voeren, kan dit alsnog?
De kortingscode is alleen in te wisselen in het winkelmandje. Ben je vergeten om de kortingscode in te vullen? Het is helaas niet mogelijk om kortingen achteraf te verrekenen. Je kunt de kortingscode uiteraard wel gebruiken voor een volgende bestelling. Is de kortingscode niet meer geldig? Houd onze website, Facebook en Instagram goed in de gaten voor nieuwe kortingscodes.
Ik krijg een foutmelding bij de betaling, wat nu?

Controleer dan eerst of alle gegevens goed zijn ingevuld en/of het bedrag van je rekening is afgeschreven. Is het bedrag wel afgeschreven of lukt het alsnog niet om de bestelling af te ronden, neem dan contact op met onze klantenservice. 

Toon alles
Garantie
Hoe lang heb ik bij It’s all about Christmas garantie op mijn artikel?

Op alle artikelen die je online bij It’s all about Christmas koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging of terugbetaling van je aankoopbedrag.

 

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen, bijvoorbeeld dennennaald artikelen, de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant. Meer informatie over de fabrieksgarantie vind je in de documentatie van het artikel.

 

Wanneer geen garantie?

Je maakt geen aanspraak op vervanging of terugbetaling wanneer;

  • De slijtage als normaal kan worden beschouwd.
  • Er veranderingen in of aan het artikel zijn aangebracht, waaronder reparaties uitgevoerd door andere, dan de door de fabrikant aangewezen, service- of reparatiediensten.
  • Er gebreken zijn ontstaan die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik of onoordeelkundig gebruik.
  • Er beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud. 

Wil je gebruik maken van je garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Heb ik garantie op mijn winkelaankoop?

Op alle artikelen die je in onze winkels koopt zit een wettelijke garantie. Ondanks onze goede zorg en kwaliteitscontroles kan het voorkomen dat een artikel niet de kwaliteit heeft waar we naar streven. Je kunt het beste met het artikel en de aankoopbon terug gaan naar de winkel waar je het artikel gekocht hebt. Onze medewerkers kunnen daar het artikel bekijken, het probleem beoordelen en samen met jou naar een passende oplossing zoeken.

 

Wanneer geen garantie?

Je maakt geen aanspraak op vervanging of terugbetaling wanneer;

  • De slijtage als normaal kan worden beschouwd.
  • Er veranderingen in of aan het artikel zijn aangebracht, waaronder reparaties uitgevoerd door andere, dan de door de fabrikant aangewezen, service- of reparatiediensten.
  • Er gebreken zijn ontstaan die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik of onoordeelkundig gebruik.
  • Er beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.
Wat is de termijn van de fabrieksgarantie van mijn artikel?
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De termijn en de voorwaarden van de fabrieksgarantie zijn te vinden in de meegeleverde documentatie van de fabrikant.
Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?
Het garantiebewijs is de factuur van je bestelling. Zorg ervoor dat je het garantiebewijs, gedurende de garantieperiode goed bewaart.
Toon alles
Winkels
Waar kan ik jullie kerstwinkels vinden?

Elk najaar openen wij diverse pop-up stores waar de echte kerstliefhebber kan genieten van de sfeer en inspiratie op kan doen. Het aantal pop-up shops is sinds de start in 2006 flink gegroeid. Op deze pagina vind je een overzicht van de locaties van onze kerstwinkels.

Tot wanneer zijn jullie kerstwinkels open?

Onze kerstwinkels zijn vanaf de volgende data gesloten: 

Almere

05-01-2020

Arnhem

05-01-2020

Den Bosch

12-01-2020

Frankfurt

04-11-2020

Groningen

12-01-2020

Luik

12-01-2020

Maasmechelen

19-01-2020

Rosada

12-01-2020

Tilburg

05-01-2020

Utrecht

05-01-2020

Wijnegem

15-01-2020

Zaandam

12-01-2020

Wat zijn de openingstijden van jullie kerstwinkels?

Wil je onze winkels bezoeken? Gezellig! Bekijk dan de specifieke openingstijden per winkel op de winkelpagina. De openingstijden van onze kerstwinkels kunnen per winkel verschillen.

Kan ik mijn winkelaankoop ruilen of terugbrengen?
Je kunt met het artikel en de kassabon terug gaan naar de winkel waar je het artikel gekocht hebt. Het ruilen van een artikel is mogelijk tot 14 dagen na aankoop. Geldteruggave is helaas niet mogelijk.
Kan ik artikelen die ik in de webshop heb gekocht ruilen of retourneren in de winkel?

Het is helaas op dit moment nog niet mogelijk om artikelen uit je webshop bestelling in onze winkels te retourneren. Wil je iets terugsturen? Dit kan tot 14 kalenderdagen na ontvangst van je artikel, volg hiervoor onze retourprocedure.

Toon alles
Assortiment
Het artikel dat ik zoek is uitverkocht, komt het nog weer op voorraad?
Het kan voorkomen dat een bepaald artikel niet op voorraad is. Artikelen die uitverkocht zijn na oktober, zullen in het seizoen niet meer op voorraad komen. Houd er rekening mee dat niet alle artikelen weer terug op voorraad komen. Het is helaas nog niet mogelijk om je per e-mail een automatische notificatie te sturen.
Zijn alle artikelen die in de webshop te koop zijn ook verkrijgbaar in de winkels?
Niet alle artikelen in de webshop zijn verkrijgbaar in de It’s all about Christmas winkels. Het assortiment is afhankelijk van de grootte van de winkel. Niet alle winkels hebben voldoende ruimte om alle artikelen uit ons brede assortiment aan te bieden. Actieartikelen kunnen andersom ook alleen in de winkels verkrijgbaar zijn.
Zijn er prijsverschillen tussen de webshop en de winkel?
Het kan voorkomen dat een prijs in een van onze kerstwinkels goedkoper is dan online, door bijvoorbeeld een lopende actie of omdat de winkel gevestigd is in een outlet center. Deze kortingen gelden alleen in de winkel en niet in de webshop. Dit kan ook andersom voorkomen.
Toon alles
Contact
Wat zijn jullie openingstijden?

Staat je vraag echt niet tussen onze veelgestelde vragen

Je kan ons bereiken via telefoon en mail. Mail je vraag naar customerservice@itsallaboutchristmas.com. Wij antwoorden je dan zo spoedig mogelijk. Je kan ook bellen naar +31 (0)85 043 0576. Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 10:00
uur tot 16:00 uur.

Op onderstaande dagen is onze klantenservice gesloten of gelden afwijkende openingstijden:

1 januari

Gesloten

Eerste Paasdag

Gesloten

Tweede Paasdag

Gesloten

Koningsdag

Gesloten  

Hemelvaartsdag

Gesloten

Eerste Pinksterdag

Gesloten

Tweede Pinksterdag

Gesloten

24 december

8:30 tot 13:00 uur

Eerste kerstdag

Gesloten

Tweede kerstdag

Gesloten

31 december

8:30 tot 13:00 uur
Contactformulier

Heb je een goede suggestie voor ons? Een opmerking, klacht of wil je persoonlijk antwoord op een vraag. Laat het ons weten en vul het contactformulier in.

Bedrijfsgegevens

Vestigings- & bezoekadres:

It’s all about Christmas

Den Sliem 87 7141 JG

Groenlo Nederland

 

Overige informatie: 

KVK-nummer: 09217716

Btw-identificatienummers:

Nederland NL822044663B01

België BE0736542279

Duitsland 116/5942/5350

Bankrekeningnummer: 1020.39.259

BIC: RABONL2U

IBAN: Nl94 RABO 0102039259

Heb je een klacht?

We lossen dit graag voor je op! Je kunt klachten met onze klantenservice delen. 

Werken bij It’s all about Christmas
Leuk dat je geïnteresseerd bent om bij ons te werken! Kijk op onze vacaturepagina voor onze actuele vacatures en stuur ons je CV en motivatiebrief.
Toon alles